تصویر عالی

انتشارات گیوا

تحلیل یک زندگی

معرفی کتاب تحلیل یک زندگی: تفسیر مفصل و نقطه به نقطه سند بیمه زندگی (عمر و تامین آتیه)

 

کتاب تحلیل یک زندگی: تفسیر مفصل و نقطه به نقطه سند بیمه زندگی (عمر و تامین آتیه) با ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه شناخت و مشاوره اصولی و فنی بیمه‌های زندگی به نمایندگان و بیمه‌گذاران محترم، قصد دارد تا گامی مؤثر در جهت توسعه پایدار طرح ارزشمند بیمه زندگی بردارد.

امروزه در تمام کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته که از رفاه اجتماعی بالاتری نسبت به سایر کشورها برخوردارند نفوذ بیمه‌های زندگی کاملا مشهود است. طبق آمار جهانی این کشور‌ها در کنار تمام راهکارهای سیاسی و اقتصادی در جهت ایجاد رفاه برای شهروندان خویش، نگاه ویژه‌ای به این نوع بیمه‌نامه دارند.

یکی از معضلات دولت‌ها در کنترل آمار بیکاری، فقر، بازنشستگی و… نداشتن منابع مالی کافی است، به همین دلیل در کشور‌های توسعه یافته یکی از راه حل‌های کار آمد توجه به داشتن طرح بیمه زندگی از همان بدو تولد خواهد بود، به طوری که در برخی از کشورها، به خاطر اهمیت و ارزش این طرح برای دولت و مردم، داشتن این بیمه‌نامه به صورت اجباری درآمده است. چرا که در این بیمه‌نامه ذخیره مالی قابل توجهی که در اختیار بیمه‌گذار به خصوص جوانان قرار می‌گیرد، آن‌ها را ترقیب به خود اشتغالی کرده و طبیعتا بار مسئولیت دولت‌ها را در قبال ایجاد اشتغال برای جوانان کاهش می‌دهد.

علاوه بر منافعی که این طرح برای دولت‌ها دارد، به دلیل داشتن مزایای بی‌شمار برای اقشار جامعه و کمک به بالا رفتن رفاه عمومی، با کمترین هزینه ممکن، این طرح تبدیل به پر طرفدارترین طرح بیمه‌ای در کشور‌هایی مانند کانادا و ژاپن شده است به طوری که هر شهروند به طور متوسط دارای پنج بیمه‌نامه زندگی است.

تصور کنید در کشور عزیزمان ایران، به طور مثال از سی سال پیش این طرح ارزشمند توسط بیمه مرکزی و نهادهای ذیربط فرهنگ‌سازی می‌شد، بی‌شک امروز ما در جامعه با خیل عظیم جوانان تحصیل‌کرده و بیکار مواجه نبودیم.

نکته‌ای مهم در رابطه با کتاب تحلیل یک زندگی: تفسیر مفصل و نقطه به نقطه سند بیمه زندگی (عمر و تامین آتیه):

شکل کلی سندهای بیمه‌ نامه عمر در کلیه شرکت‌های بیمه تقریبا مشابه هم هستند؛ چرا که مطابق قوانین و مقررات شورای عالی بیمه و تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده‌اند. پس در حقیقت شرکت بیمه پاسارگاد در کتاب حاضر به عنوان نمونه‌ مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته است.

 

فهرست مطالب

مقدمه
سخنی با نمایندگان عزیز
فصل اول: معرفی اجزاء سند بیمه‌نامه عمر و تأمین آتیه (زندگی)
فصل دوم: صفحه اول سند بیمه‌نامه
بیمه عمر و تأمین آتیه (با مشارکت در منافع)
شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام)
کادر مربوط به بیمه‌گذار
کادر مربوط به بیمه‌شده
کادر مشخصات بیمه‌نامه
کادر تعهدات بیمه‌گر
تعهدات ویژه بیمه پاسارگاد
محدوده سنی
دوره انتظار پوشش‌ها
کد کاربر
کادرآدرس
کادر استفاده‌کنندگان
کادر شرایط خصوصی
فصل سوم: صفحه دوم سند بیمه‌نامه
کادر پیوست شماره ۲ بیمه‌نامه شرح تعهدات
کادر پوشش‌های تکمیلی بیمه حادثه
کادر پوشش‌های تکمیلی بیمه از کار افتادگی
کادر پوشش تکمیلی بیمه بیماری‌های خاص
کادر پوشش تکمیلی بیمه آتش‌سوزی منزل مسکونی
فصل چهارم: صفحه سوم سند بیمه‌نامه
پیوست شماره ۱
کادر وسط جدول پیوست شماره یک بیمه‌نامه
کادر سمت چپ جدول پیوست شماره یک بیمه‌نامه
کادر جدول
فصل پنجم: برگه واریز اقساط منضم به سند بیمه‌نامه
واریز حق بیمه
برگه تعاریف و شرایط عمومی بیمه‌نامه عمر و تأمین آتیه
برگه‌های شرایط پوشش‌های تکمیلی بیمه‌نامه
معرفی مجموعه موج چهارم